Årsmöte 2024

Ikväll höll Tyringe Hockey årsmöte på Tyrs Hov. Och det var ett uppsluppet möte där klubben bland annat kunde meddela ett positivt resultat för säsongen 2023/2024.

Klubben kan glädjande nog meddela ett positivt ekonomiskt resultat på 375.720 kr. Med detta resultat landar Tyringe Hockey på ett eget kapital på 9,7% av omsättningen, vilket innebär att klubben klarar licenskravet som ligger på 8%.

Ordförande Tobias Friberg är nöjd med resultatet men kraven på en stabil ekonomi kommer att höjas och målet är att ekonomin ska stärkas ytterligare.

– Efter kommande säsong kommer licenskravet förmodligen att ligga på 10%, vilket innebär att vi enbart kommer att satsa inom rimliga ekonomiska ramar. Med det sagt känns det oerhört skönt att vi står här utan några skulder i en tid då det nästan känns som unikt.

En annan positiv aspekt klubben kunde meddela sina medlemmar under kvällen var en fortsatt stor ungdomssektion. Bland annat har antalet tjejer i tjejgruppen mer än dubblerats under föregående säsong!

Framåt siktar klubben även på att kunna erbjuda regionens ungdomar ishockey som en del av deras studiegång.

– Vi vill ha en röd tråd genom hela föreningen. Vi har som sagt en stor ungdomssektion och vi vill att våra ungdomar ska kunna gå hela vägen upp i a-laget. Våra gymnasieungdomar ska kunna spela ishockey vid sidan om sin studiegång, och vi jobbar på att etablera en LIU-utbildning tillsammans med Hässleholms gymnasieskolor från åk.1, säger Friberg.

Nyss nämnda Tobias Friberg blev under mötet omvald till ordförande för klubben. Daniel Söderberg, Jörgen Persson, Anders Rosenqvist, Eva Hjelm, Henrik Rosqvist och Carl Persson valdes om. Nya ansikten i styrelsen är Simon Ericsson och Erika Pålsson.

Klubben passade även på att tacka av tidigare styrelsemedlemmen Christopher Mårtensson som haft ansvar för marknadssidan.